מחלקת הדרכה

נושא: תנועת אריאל
תת נושא: תנועת אריאל
סוג פעילות: פעולה
מתאים לגיל: גלעד-הראל (ג-ה)
רמת פעילות: קלילה

הסיסמא שלי (פעולה)

 מתאים ל: שבת, יום חול

 

מה עושים בתנועת נוער? (פעולה ראשונה)

הסמל הזה הוא אני (פעולה שניה)

מטרת הפעולה

1. החניכים יכירו את סיסמת התנועה – "תורת חיים בעוז"

2. החניכים יבינו את משמעותה של הסיסמא.

 

 

עזרים:

  • 3 שקיות עם קיסמים
  • כרטיסי מילם באתב"ש
  • משחק חבילה עוברת
  • ביום חול – טייפ, או 3MP

 מהלך הפעולה:

שלב א'- "תורת חיים בעוז":

המדריך יחלק את החניכים ל-3 קבוצות. כל קבוצה תקבל שקית עם קיסמים וכרטיס עליו רשום בכתב אתב"ש מילה. (שלושת המילים הן תורת חיים בעוז)

על הקבוצה לפענח מהי המילה הרשומה בכרטיס ואותה יצרו החניכים על הרצפה ע"י קיסמים.

כאשר כל הקבוצות תסיימנה, נבקש מהחניכים להסתכל על שלוש המלים לנסות לחבר מהן משפט.

סביר להניח שהחניכים כבר מכירים את סיסמת התנועה וידעו לחבר מהן את המשפט : תורת חיים בעוז.

לאחר שהחניכים יגלו את הסיסמא נסביר, שתורת חיים, משמעותה, שהתורה אינה מנותקת מהחיים – אלא היא פונה אל החיים ומשתלבת בהם בכל פרט ופרט.

תורה שכזו גם נותנת לנו עוז ועוצמה וגם ממלאת אותנו חיים של קדושה!

 

 

שלב ב'- בחיי היומיום

נשחק "חבילה עוברת" – בתוכה נשים הפתעה היכולה להיות ממתק לכל השבט, מדבקות של התנועה, או כל צ'ופר אחר.

נעטוף את החבילה בכמה שכבות, כשבכל עטיפה או שתיים, נצרף דילמה (נספח).

החניכים ישבו במעגל ויעבירו את החבילה מאחד לשני, כשברקע נשמעת מוזיקה (בשבת אפשר לשיר יחד שיר ולעצור את העברת החבילה כשהשיר מסתיים).

בכל פעם שהמדריך יפסיק את השמעת המוזיקה, יפתח החניך שהחבילה עצרה אצלה את העטיפה העליונה ביותר.

במקרה שתתגלה דילמה – יקריא החניך בקול את הכתוב, ונערוך דיון בדילמה. אם אין כל פתק, נמשיך במשחק.

 

מדריכים, שימו לב!

הדילמות שכתובות כאן מתאימות לילדים בשכבת גיל זו, אך אין זה מבטיח כי הן מתאימות גם לחניכיכם. בדקו כל דילמה – האם היא קשורה לעולמם, והוסיפו דילמות משלכם.

 

נשאל את החניכים בסיום המשחק:

על פי מה החלטתם כיצד להגיב? וכיצד הסיסמא "תורת חיים בעוז" יכולה להשפיע על החלטות שכאלה?

לסיכום:

ראינו בתחילת הפעולה, שהסיסמא של התנועה הינה "תורת חיים בעוז".

הבנו שזו אינה סתם סיסמא, אלא היא מכוונת לדרך חיים של תורה בכל הרבדים והמצבים השונים. הליכה על פי התורה בכל מצב, דורשת עבודה על המידות מתוך גבורה ועוצמה.

ראינו, כי לעתים אין זו משימה קלה כלל וכלל, ואף קשה לביצוע, אך כאשר נזכיר לעצמנו כי זו דרך החיים שאנו מאמינים בה ושאנו בחרנו ללכת בה, נתקדם לקראת המטרה ובעז"ה נהיה בדרך הנכונה.

נהנתם מהתוכנית? נשמח לתגובה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קבצים מצורפים

פוסטים נוספים

חינוך נפרד

קטע עוסק בקדושה.
זה שנים רבות מתנהל ויכוח לגבי יתרונותיו האפשריים של החינוך המעורב מול חסרונותיו. אמונה ברוורמן מביעה את דעתה בנושא.