מטרות הפעולה:
-
החניכים יגדירו מה זה שיתוף פעולה.
-
החניכים יבינו את חשיבות שיתוף הפעולה.
-
החניכים ילמדו איך לשתף פעלה.
-
החניכים יראו איפה הם עומדים ביחס לשיתוף פעולה .
עזרים:
-
פס בריסטול עם מספרים מ -1 עד 10.
-
לוחות בינגו.
-
הגדרה מילונית לשיתוף פעולה.
-
קטעים להצגה.
-
משפטים לאמת ושקר.
-
סיפור
שלב א':
משחקים בינגו המכיל בתוכו משחקים בהם צריך שיתוף פעולה. (נספח 1)
לאחר המשחק שמים על הרצפה פס ארוך של בריסטול עם מספרים מ 1-10.
כל חניך צריך לעמוד בין המספרים במקום שמשקף אותו בנוגע לשיתוף פעולה
שלב ב'
לאחר שכל חניך נעמד במקומו נראה לחניכים את ההגדרה המילונית של שיתוף פעולה
"שיתוף פעולה הוא אירוע במרחב הציבורי שבמסגרתו חוברים שני גורמים או יותר לשם מיצוי אינטרס משותף."
נציג לחניכים 2 הצגות (נספח 2)
ולאחריהן נעשה דיון עם החניכים:
-
האם הילד הבודד שיתף פעולה?
-
למה אתם חושבים כך?
-
מדוע הוא שיתף / לא שיתף פעולה.?
נחלק לכל חניך 2 פתקים , על אחד יהיה כתוב "אמת" על השני יהיה כתוב "שקר".
(אפשר גם פתקים בשני צבעים, או שירימו ידיים שונות לאמת ולשקר.)
נקריא לחניכים את המשפטים הבאים וכל חניך יצטרך להצביע אמת / שקר בהתאם לדעתו
-
כל אחד חייב לשתף פעולה בכל מצב!
-
שיתוף פעולה הוא תמיד דבר טוב!
-
שיתוף פעולה הוא דבר רע!
-
שיתוף פעולה קיים רק בין 2 אנשים!
-
ללא שיתוף פעולה של חברינו חיינו היו קשים!
לסיכום:
בפעולה למדנו מה זה שיתוף פעולה, ראינו שרק בעזרת שיתוף פעולה יהיה לנו כיף אחד עם השני בשבט,
ואם לא נשתף פעולה, זה יכול להרוס.
כל חניך ראה קצת בפעולה איפה הוא נמצא ביחס לשיתוף פעולה ועכשיו הוא יודע לאן עוד הוא צריך להתקדם.
לסיום נקריא סיפור- להיות חלק מקבוצה