חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שקד פוסט, סניף אלעד

נושא: הכרת הטוב
תת נושא: הכרת הטובעבודת המידותתורה ומצוותתפילה
סוג פעילות: פעולה
מתאים לגיל: גלעד-הראל (ג-ה), נווה-נחלה (ו-ח)
רמת פעילות: קלילה

להגיד תודה (פעולה)

מטרת הפעולה:
  • החניכים יבינו את החשיבות של אמירת תודה והכרת הטוב.

פתיחה:

בדרך לפעולה או לפני המפקד המדריך אומר תודה לעצים שהם עושים לנו צל ולפרחים שמקשטים לנו את הסביבה וכדו’ ומודה לכל מיני דברים וחפצים. החניכים רואים את המדריך והם לא מבינים מה הוא עושה והוא לא מסביר להם. הם יבינו בהמשך הפעולה.

 

שלב א’

משחקים חוקיות, והחוקיות היא שמעבירים חפץ בין המשתתפים והם צריכים להגיד תודה יחד עם עניית התשובה לשואל.

או שמעבירים בקבוק בין החניכים והחוקים הם שצריך להגיד מילה לפי חוק שהמדריך מחליט.

למשל המדריך החליט שהמילים צריכות להתחיל ב-ב’ והחניכים תוך כדי הסבב מנסים לגלות את החוק וככה אומרים את המילה המתאימה לחוק. הבקבוק נמצא ביד של מי שתורו להגיד מילה והבקבוק עובר ככה בין החניכים בתורם.

החוק-מי שאומר תודה כשמקבל לידיו את הבקבוק.

אפשר לשחק כמה פעמים כרגיל חוץ מהמשחק לפי החוק הנ”ל.

 

שלב ב’:

סיפור-“בעקבות מרק ירקות”:

זוג חברים ביום קיץ בהיר, חפשו מסעדה ברחובה של העיר. אחרי שמצאו, התיישבו בתוכה, והזמינו כמובן לשלחן ארוחה.

המתינו מעט, אולי שתי דקות, ובא המלצר עם מרק ירקות. הם אכלו המרק, הוא היה נהדר, ואמר האחד: “בא נודה למלצר.”

הם קמו מיד והלכו למלצר ואמרו: “המרק, הוא היה נהדר.” אמר המלצר: “שמחתי כל כך, אבל אם להודות תודו לטבח.”

אז ראשית הם הודו למלצר, אח”כ הם הלכו ואמרו “תודה” לטבח, אמר הטבח: “ברכות זה נעים, אבל בגלל הירקות המרק הוא טעים. לא רק לי מגיעות הברכות- אלא למי שמכר הירקות”.

אז ראשית הם הודו למלצר, אחר כך הם הלכו ואמרו “תודה” לטבח, אחר כך נסעו לשוק וישר בקשו להודות לאדם שמכר. אמר המוכר: “להודות הן אפשר לנהג שהביא את הירקות מן הכפר”.

אמר הנהג: “הריני מסמיק עניין התודה נראה לי מצחיק. לי להודות זה ממש מיותר, כל התודה מגיעה לאיכר.”

אז ראשית הם הודו למלצר, אחר כך הם הלכו ואמרו “תודה” לטבח, אחר כך נסעו לשוק וישר, בקשו להודות לאיש שמכר. אחר כך הודו בחיוך מאושר לנהג שהביא הירקות מהכפר, ומיד בלי לחוס על זמנם היקר הם נסעו אל הכפר והודו לאיכר.

שמח האיכר לשמוע תודה “אך לי לא מגיעות הברכות”, הוא הודה. “טיב הירקות לא תלוי בי דווקא אלא במזג האוויר, בסוג הקרקע, בכמות הגשמים בחוזקם, מועדם כלומר, אם להודות זה לא לאדם. כי רק מי ששולט על טללים ורוחות הוא אחראי על טיבו של מרק ירקות.”

אז ראשית הם הודו למלצר, אחר כך הם הלכו ואמרו “תודה” לטבח, אחר כך נסעו לשוק וישר בקשו להודות לאיש שמכר. אחר כך הודו בחיוך מאושר לנהג שהביא הירקות מהכפר, ומיד בלי לחוס על זמנם היקר הם נסעו אל הכפר והודו לאיכר. ובסוף הם הודו למי ששולט, על חמה, אדמה ורוחות בלי עת, למי שאחראי על טללים וגשמים: חן, חן על מרק הירקות הטעים!

לסיכום

אנחנו צריכים לזכור להודות כל הזמן, לאנשים שסביבנו, וכמובן לקב”ה שדואג לנו בכל רגע והכל שלו.

נהנתם מהתוכנית? נשמח לתגובה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קבצים מצורפים

לפעולה זו לא צורפו קבצים

פוסטים נוספים

משחקים

פיקולו

המשתתפים מכים בקצב על ברכיהם. המדריך נותן פקודה ועל החניכים לבצע בידיהם את התנועה המתאימה לפקודה בלי להתבלבל

אומללות היא דבר שאתה בוחר

שמונת העקרונות הבאים של ייצור בעיות, אם ייושמו ברצינות יוכלו לגרום לאותם מאושרים בודדים להיות אומללים כמו כולנו.

דילוג לתוכן