חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מחלקת הדרכה

נושא: חינוך
תת נושא: חינוךכלים להדרכה
סוג פעילות: חומרי העשרהצ'ופרקטעים יפים
מתאים לגיל: גלעד-הראל (ג-ה), חב"ב (ט ומעלה), נווה-נחלה (ו-ח)
רמת פעילות: יום חול, קלילה, שבת

אוסף משפטים על חינוך

  • בכל הנוגע לגידול ילדים, הקו המנחה שאני מנסה לדבוק בו הוא שילד הוא בן-אדם.
    זה שהוא קצת יותר נמוך, לא אומר שהוא יותר טיפש ממך
    .
    הרבה אנשים עושים את הטעות הזו, ושוכחים כמה ערך יש לאינטואיציה בסיסית – ויש די והותר מזה בכל ילד. (פרנק זאפה)
  • מורה בינוני אומר. מורה טוב מסביר. מורה מצוין מדגים. מורה מושלם מעורר השראה. (ויליאם ארתור וורד)
  • החינוך הוא מה שנשאר, כאשר שוכחים את כל הדברים שלמדנו בבית־הספר. (אלברט איינשטיין)
  • מורים פותחים בשבילך את הדלת, אך עליך להיכנס בעצמך. (פתגם סיני)
  • איזהו גיבור – הכובש את יצרו. (פרקי אבות)
  • אל תפחד מזה שאתה מתקדם לאט, יש לפחד רק מעמידה במקום. (פתגם סיני)
  • ההצלחה היא מסע, לא יעד. (בן סוויטלנד)
  • איזהו חכם, הלומד מכל אדם. (שמעון בן זומא)
  • כדי להכיר את הדרך שלפניך, שאל את אלה שחוזרים. (פתגם סיני)
  • לאדם שלא קורא ספרים טובים אין שום יתרון על פני אדם שלא יודע לקרוא. (מרק טווין)
  • עיקר החינוך למידות טובות הוא על ידי עצם האישיות של המחנך. (הרב שלמה אבינר)
  • המקום היחידי בו הצלחה באה לפני עבודה הוא המילון. (וידאל ששון)
  • אתה לומד הכי הרבה, כשאתה משחק מול יריב שיכול לנצח אותך. (ריצ’ארד באך)
  • החלום מתחיל עם מורה שמאמין בך, שסוחב ודוחף ומוביל אותך לרמה הבאה – לפעמים דוקר אותך קלות עם מקל חדה שנקראת ‘אמת‘. (דן ראת’ר)
  • אדם צעיר יודע את החוקים.
    אדם זקן – את היוצאים מן הכלל. (אוליבר ונדל הולמס)
  • למה להשתלב כשאתה יכול להתבלט? (ד”ר סוס)
  • לעולם אל תפחד ללכת אחרי הזרם ולעולם אל תפחד לקחת את הזרם אחריך. (וינסטון צ’רצ’יל)
  • ישנם שני סוגי אנשים שלעולם לא ישיגו דבר:
    אלו שאינם יכולים לעשות את מה שאומרים להם,

    ואלו שאינם יכולים לעשות דבר מלבד מה שאומרים להם. (סיירוס קרטיס)
  • יש לשפוט אדם לפי שאלותיו ולא לפי תשובותיו. (וולטיר)
  • ללא עקרונות משותפים לא כדאי להיכנס לוויכוחים. (קונפוציוס)
  • ההיסטוריה כל הזמן מלמדת – הבעיה, שהיא אינה מוצאת תלמידים רבים. (פתגם אוסטרי)
  • אם לא תרגיש בעל ערך בלי המדליה, אז גם לא תרגיש בעל ערך איתה.
  • הזמן הוא המורה הטוב ביותר. הצרה היא, שהוא הורג את כל התלמידים שלו.
  • הוראה היא דרך לשעבד אדם לסמכותו של ידע הנתון בידי אדם אחר.
    למידה היא דרך להשתחרר מסמכות ולהגיע לידי חרות פנימית וחיצונית. (דן לסרי)
  • למידה אינה תוצאה של הוראה, אלא של סקרנותו ופעילותו של הלומד (ג’ון הולט)
  • האמנות העליונה של המורה היא לעורר בתלמיד שמחה בהבעתו וידיעה שיש בהבעתו זו מן היצירה. (אלברט איינשטיין)
  • צורת הלמידה הבסיסית היא סיוע למישהו שבאמת יודע מה הוא עושה. (כריסטופר אלכסנדר)
  • הבערות היא השורש והגזע של הרשע. (אפלטון)
  • אנו לומדים מעט מן הניצחון והרבה מן הכישלון. (פתגם יפני)
  • הדבר היחידי שמדען מוכרח לדעת זה מיקומה של הספרייה הקרובה. (אלברט איינשטיין)
  • דברי רכיל מעצבנים את האנשים ואינם גורמים להם לתקן את מידותיהם. (ניקולו מקיאוולי)
  • אין אנו מכירים אלא את הדברים שהורגלנו בהם. (אנטואן דה סנט- אכזופרי)
  • לאחר הלחם, החינוך הוא צורך האומה. (ז’ורז’ ז’אק דנטון)
  • כשילדינו מתנהגים בצורה הנוראה ביותר, זו העת בה הם זקוקים לאהבתנו יותר מכל! (לנור קילמרטין)
  • בן חורין צריך להישאר בן חורין גם ברכישת ידע.
    דעת שנרכשה בכפייה, אין לה קיום בנפש. (אפלטון)
  • בכל פעם שאנו מלמדים את הילד דבר מה, אנו מונעים ממנו את האפשרות להמציא אותו. (ז’אן פיאז’ה)
  • תיקון העולם משמעו תיקון החינוך. (יאנוש קורצ’אק)
  • הניסיון הוא בית ספר שבו שכר הלימוד גבוה, אך הטיפשים אינם לומדים אלא שם. (בנג’מין פרנקלין)
  • מי שמדבר זורע, ומי שמקשיב קוצר. (פיתגורס)
  • להכיר את עצמך הוא הדבר הקשה שבעולם. (מיגל דה סרוואנטס)
  • השפה היחידה להבנת דברים מסוימים היא חוויה ישירה.
    יש חוויות שפשוט לא ניתן לתרגם. חייבים לגעת בשביל לדעת. (טום בראון)
  • מה שאנו מקווים לעשות פעם בקלות, עלינו ללמוד קודם כל לעשות בשקדנות. (סמואל ג’ונסון)
  • אם יש בך גאונות החריצות תשכללה, אם אין בך גאונות החריצות תמלא את מקומה. (ג’ושוע ריינול)
  • הדרך הנכונה לחנך בני אדם היא להיות להם לדוגמא.
  • אתה האדם היחיד עלי אדמות שיכול להשתמש ביכולת שלך. (זיג זיגלר)
  • נפלא כוחו של אדם המביט בניצן ורואה בו את הפרח. אשרי האדם המבין כי גם הניצן המתקשה להיפתח ראוי לפרוח.
  • הפחד שמשתק את החכמים – מפרה את האמיצים.
  • אני זה לא מי שאני חושב שאני, גם לא מי שאתה חושב שאני, אני זה מי שאני חושב שאתה חושב שאני.
  • אני אסיר תודה לכל מי שאמר ‘לא’ – הם הסיבה שעשיתי זאת בעצמי. (אלברט אינשטיין)
  • אמור לי ואשכח, למד אותי ואזכור, שתף אותי ואלמד. (בנג’מין פרנקלין)
  • אני מעדיף ללכת בדרכי ולטעות, מאשר להיות צודק בדרכו של אחר. (יבגני זמיאטין)
  • העיניים מאמינות לעצמן, האוזניים מאמינות לאחרים. (פתגם גרמני)
  • אתם יודעים מה פירוש להקסים?
    דרך לקבל תשובה חיובית בלי שהצגתם אפילו שאלה ברורה. (אלבר קאמי)
  • תפקיד המורה הוא להיות מובן, לא מובן מאליו. (יואב אבני)
  • תמצית ההוראה היא להפוך את הלמידה למידבקת – לגרום לרעיון אחד להצית אחר. (מרווה קולינס)
  • דמעות הן מלוחות. מי שמבין זאת יכול לחנך ילדים, מי שלא מבין, לא יכול לחנכם. (יאנוש קורצ’ק)
  • כל מה שילד צריך הוא מבוגר אחד שיאמין בו. (הרב שלמה קרליבך)
  • שתי הטעויות האסטרטגיות הנוראיות ביותר הן להתנהג בפזיזות ולתת להזדמנות לחלוף.
    כדי להימנע מכך, הלוחם מתייחס לכל מצב כאילו היה ייחודי ולעולם אינו מוצא מפלט בנוסחא, במתכון מוכן או בדעות של אחרים. (פאולו קאולו)

נהנתם מהתוכנית? נשמח לתגובה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קבצים מצורפים

לפעולה זו לא צורפו קבצים

פוסטים נוספים

דילוג לתוכן