חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מחלקת הדרכה

נושא: אחדות וגיבוש
סוג פעילות: משחקערבפעילויות לחופשצ'ופרקטעים יפים
מתאים לגיל: גלעד-הראל (ג-ה), נווה-נחלה (ו-ח)
רמת פעילות: יום חול, קלילה

ערב שוקולד רב מסרים

 

ניתן להוריד קובץ ערוך של הצ’ופרים בקבצים המצורפים בצד העמוד.

 

הפעילות מורכבת מ – 6 משחקים.

לכל משחק יש מסר שניתן ללמוד ממנו, והוא מחולק בתור צ’ופר.

כדאי לחלק בהתחלה שקיות צלופן לתוכה יכניסו החניכים את הצ’ופרים במהלך הפעילות.

ניתן לחלק לחניכים הזמנות לערב, וכך לתת לחניכים את התחושה שזאת לא סתם פעולה רגילה.

 

 

עזרים:

חפיסות שוקולד חום ולבן. 

מעדני שוקולד

(כמויות מדוייקות יש לחשב לפי גודל השבט. פירוט מדוייק כתוב בכל פעילות.)

צלחות חד”פ /פלסטיק

מזלגות

כפיות

סכין

כיסויים לעיניים

שקיות זבל/סינרים גדולים

בגדים עליוניים מעניינים (חולצה עם כפתורים, כובע מוזר, צעיף, משקפים גדולות של פורים וכדו’)

עיתונים ישנים (להכנת חבילה עוברת)

 

לפני הפעולה:

המדריכים יחביאו קוביות שוקולד  (עטופות בנייר כסף) ברחבי הסניף

 

 

 

מהלך הפעולה:

המדריכים יחלקו לכל אחד– צ’ופר מספר 1
החיים אינם אוסף הימים והשעות, אלא התוכן שיוצקים לתוכם”  (יוני נתניהו)

ויסבירו- אנחנו מתחילים עכשיו “ערב שוקולד”. שוקולד הוא לא העטיפה או התבנית בה יצקו את השוקולד- אלא השוקולד שיצקו בתבנית. והוא העיקר!

משימה 1

החניכים יחפשו את קוביות השוקולד ברחבי הסניף.

לאחר שימצאו אותן, המדריכים יחלקו את צ’ופר מספר 2

לפעמים הטוב בעולם נחבא ומה שצריך לעשות זה פשוט קצת לחפש אחריו

משימה 2 

המדריכים יחלקו לחניכים קוביות שוקולד לפי הסדר הנ”ל
חניך 1- קוביה חומה.
חניך 2- קוביה לבנה.
חניך 3- לא מקבל.
חניך 4- קוביה חומה
וכן הלאה
החניכים צריכים לשים לב איזו קוביה יש להם ביד, ולהעביר מאחד לשני כמו שמעבירים במשחק- “הטבעת“.  (הסבר המשחק)
לאחר כמה סיבובים המדריכים יפסיקו את המשחק ויחלקו את צ’ופר מספר 3
כשמוציאים את הטוב בעזרת רכילות ולשון הרע, הטוב מאבד את צורתו ויוצא דבר נורא
ויסבירו-  חניכים התחילו עם קוביות לבנות אך סיימו עם קוביות חומות וגם הידיים והקוביות התלכלכו מהשוקולד.. ה”טוב” איבד את צורתו.

מה צריך??
קוביות שוקולד חומות כ1/3 ממספר החניכים.

אותו מספר של קוביות לבנות.
מומלץ לא לשים את השוקולד בקירור לפני, ע”מ שהתוצאה תצא טובה יותר.


משימה 3
המדריך יערבב בצלחת קוביות שוקולד חומות ולבנות.

על החניכים למיין את קוביות השוקולד בעזרת מזלג ולהעביר לצלחות מתאימות. צלחת לקוביות חומות וצלחת לקוביות לבנות.
ניתן לעשות כתחרות בין קבוצה “לבנה” לקבוצה “חומה” כל קבוצה צריכה למיין את הצבע שלה.. 

צ’ופר מספר4 
אבל, לא הכל כל כך פשוט, העולם מסובך ומורכב ובכל דבר יש טוב ורע, ולדעת להפוך את הטוב- זאת עבודה לא קלה

מה צריך???
חבילת שוקולד חום וחבילת שוקולד לבן.

3 צלחות חד”פ או פלסטיק
מזלג לכל חניך או אחד לקבוצה.

משימה 4
המדריך יבחר שני חניכים. אחד מהחניכים יצטרך להאכיל את חברו מעדן בעיניים מכוסות.

ניתן לעשות במקביל- מספר חניכים שמאכילים את החברים שלהם. או אחד אחרי השני..
צ’ופר מספר 5
לפעמים האור אצלך נוצץ בקרניו, ואילו החבר שלך מהלך בתהומות האופל.
פתח לו פתח, הראה לו את האור, כמה שהוא מתוק, טוב וקרוב.”
מה צריך???
 
כיסויים לעיניים 

מעדני חלב בטעם שוקולד בכמות שרוצים 
כפיות באותה הכמות
שקיות זבל/סינרים או משהו אחר להגן על הבגדים

משימה 5:
החניכים ישחקו את משחק השוקולד-

כל חניך, בתורו, יזרוק את הקוביה.

כשהקוביה נופלת על המספר 6, החניך שזרק את הקוביה יצטרך ללבוש בגדים נוספים על בגדיו ולחתוך לעצמו קובית שוקולד בעזרת סכין ומזלג. וכך הוא ממשיך לחתוך ולאכול קוביות שוקולד עד שחניך אחר יזרוק את הקוביה ויקבל 6.
צ’ופר מספר 6
עובדה!! כדי להגיע לתוצאה מתוקה וטובה צריך לעבוד קשה עם הרבה אמונה!!”
מה צריך???
קוביה

בגדים עליוניים (חולצה עם כפתורים, כובע מוזר, צעיף, משקפים גדולות של פורים וכדו’)

חבילת שוקולד

מזלג

סכין.

משימה 6
החניכים ישחקו חבילה עוברת.

ההפתעה שמתחבאת בחבילה- עטיפה ריקה של שוקולד

(אפשר שכל הפעילויות יהיו במסגרת המשחק הזה- חבילה עוברת(
צ’ופר מספר 7
ובואו לא נחיה באשליות כי עם כל הטוב צריך לדעת להתמודד עם אכזבות 
וגם כשלא טוב ונופלים, צריך גם משם ללמוד, כי גם זה הוא טעם החיים…”
צריך להכין מראש 
עטיפה ריקה של שוקולד עטופה בעיתונים- חבילה עוברת.

צ’ופר מספר 8
ולסיכום: מתוק, מתוק הוא טעם החיים אם רק יודעים כיצד לטעום אם רק יודעים!!!” 

 

נהנתם מהתוכנית? נשמח לתגובה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קבצים מצורפים

פוסטים נוספים

דילוג לתוכן