מטרת הפעולה:
החניכות יבינו שהתפקיד של תנועת אריאל הוא ללכת עם התורה בעוז, מתוך שלמות וגאווה בדרך. אנחנו עושות את רצון ה' וזה הדבר הכי גדול שיש, וזו האמירה שלנו בתוך עם ישראל.
עזרים
-
הוראות למשחק "סופר טקטיקו" (נספח 1)
-
אטבים או סיכות משרדיות כמספר החניכות (לבחירה)
-
פתקים עם דרגות והגבלות (נספח 2)
-
דפים בגודל A4
-
2 לוחות בינגו גדולים – שימו לב להכין לפני שבת!
-
שאלות למשחק בינגו (נספח 3)
-
שיר "ודור יקום וחי" (נספח 4)
מהלך הפעולה:
נשחק במשחק "סופר טקטיקו" (נקרא גם "סטרטגו". דומה למשחק "אל הדגל", רק משודרג) כאשר החניכות הן החיילים, לפי הוראות המשחק (נספחים 1+2).
בסיום המשחק נאסוף את הבנות ונשאל אותן למה לחניכה בתפקיד ה'חבלן' לא היה אכפת שהיא לא יכולה לנוע באלכסון? למה כל אחת קיבלה את התפקיד שלה ושיחקה לפי הכללים שלו גם כאשר החברות שלה פעלו אחרת?
נסביר לחניכות שכשהתפקיד שלי ברור לי והמטרה שלי ברורה לי – לא אכפת לי מה חושבים עליי או איך אני נראית כלפי חוץ; אני פשוט חדורת מטרה ועושה את מה שעליי לעשות.
במשחק ששיחקנו יש לכל חייל תפקיד מוגדר עם יכולות ועם מגבלות. כך גם בתנועת אריאל: יש לה תפקיד מיוחד ומוגדר בעם ישראל, ואנחנו לא מתנצלות ולא מתביישות בתפקיד הזה.
בינגו תנועת אריאל.
נחלק את השבט ל-2 קבוצות (אפשר להישאר בקבוצות שחילקנו קודם). נחלק לכל קבוצה לוח בינגו גדול עם שאלות על תנועת אריאל ונשחק משחק בינגו (נספח 3).
נחלק לחניכות את השיר "ודור יקום וחי" (נספח 4) ונלמד את מילות השיר. השיר נכתב לפני כעשור, בשנת ה-30 לתנועה.
נדבר עם החניכות על המשמעות העולה מן השיר: יש לנו שליחות ואמירה. יש לתנועת אריאל מה לתרום למדינה ולעם. תנועת אריאל מוסיפה לעם ישראל את הגאווה בזכות להיות עם ייחודי עם תפקיד ייחודי (בתרבות המערב אנחנו רוצות להיות כמו כולם וזה מה שמבלבל אותנו כל-כך – אנחנו רוצות להיראות ולהישמע טוב – ואנחנו מתכחשות לתפקיד שלנו).