חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
עם ישראל

אביטל כהנא

נושא: אחדות וגיבוש
סוג פעילות: משחק, פעולה, פעולת בלת"מ
מתאים לגיל: גלעד-הראל (ג-ה), נווה-נחלה (ו-ח)
רמת פעילות: יום חול, קלילה, שבת

לעזור או לנצח? (פעולה)

מטרת הפעולה:

החניכים יבינו כי ברגע שהם עוזרים לזולת, הן מרוויחים בעצמם ומנצחים.

שלב א’- משחקים:

החניכים יעמדו על כסאות  המסודרים בשורה והמדריך יוציא כיסאות. החניכים צריכים להישאר כמה שיותר זמן עם כמה שפחות כיסאות בלי ליפול, ברגע שאחד נופל כולם נפסלים

החניכים ישחקו הקדרים באים שרשראות – כמו הקדרים באים, אבל כולם אוחזים אחד בשני והתופס צריך להפריד אותם כדי לתפוס

חיי שרה – אם מישהו נפסל הוא יכול לתפוס את הכדור ולעשות “מחויב” (לבקש ממישהו שיזרוק את הכדור על זה שהפסיל אותו וכך לחזור למשחק)

תופסת שערים – החניכים יצטרכו לעזור אחד לשני – לעבור מתחת היד של השני כדי להחזיר את החבר למשחק

שלב ב’- סיפור:

המדריך יספר סיפור- העכבר והמלכודת (מצורף בנספח בקבצים המצורפים בצד העמוד ואפשר למצוא באינטרנט כמצגת/ סיפור ותמונות)

בבית כפרי הניצב בחווה גדולה, הציץ עכבר קטן דרך סדק מאחורי הארון. הוא הבחין באיכר ובאשתו הפותחים חבילה גדולה. ליקק העכבר את שפתיו בתאוותנות. הממממ….. בודאי יש משהו טעים מאד בחבילה הזאת.
למרבה חרדתו, ראה את האיכר מוציא מתוך החבילה מלכודת עכברים גדולה ומשוכללת. נסוג העכבר אחורנית בבהלה, נכנס לסדק שבקיר ויצא החוצה אל מרחבי החווה. נסער ונרגש סיפר לכל הנקרה בדרכו: “יש בבית מלכודת עכברים, יש בבית מלכודת עכברים!”
התרנגולת שמעה את צעקותיו וביקשה קצת שקט: “ממש לא מעניינת אותי המלכודת. זו אינה הבעיה שלי. הפסק לצעוק לתוך אוזני”.
עזב העכבר את הלול ורץ לדיר, שם פגש את הכבשה לועסת בשלווה את מזונה: “הי, את יודעת, יש בבית מלכודת עכברים!”
“אני ממש מצטערת בשבילך, עכבר יקר, אבל זה לא בדיוק מטריד אותי”, אמרה הכבשה.
העכבר לא ויתר. אולי אצל הפרה ימצא יותר הבנה רבה יותר. הוא רץ אליה וקרא: “יש בבית מלכודת עכברים, יש בבית מלכודת עכברים!”
לעגה לו הפרה: “ממש מעורר דאגה… טוב שאמרת לי. אדע להיזהר שלא להכנס למלכודת העכברים שלך… חה… חה… חה…”
עצוב, מאוכזב ומתוסכל מחוסר ההתעניינות של ידידיו בחווה, נכנס העכבר לחור שבקיר, הסתתר בו ולא יצא.
בלילה נשמע קול מתוך מלכודת העכברים. משאך שמעה האשה את הקול, רצה אל המלכודת לבדוק אם נתפס העכבר. לתדהמתה, גילתה נחש ארסי שזנבו נתפס במלכודת המשוכללת. כשהתקרבה האשה בחשכה למלכודת, הכיש אותה הנחש והחדיר בה את ארסו.
האיכר שהתעורר לקול צעקותיה של אשתו, מיהר להובילה למרפאה האזורית. הרופא המקומי נתן לה טיפול ראשוני של נוגדי ארס ושלח אותה לביתה.
למחרת היום, כשהתפשטה השמועה בכפר, הגיעו השכנות המסורות לטפל באשה החולה. האכילו אותה מאכלים בריאים ומשובחים, והסכימו שהמאכל הטוב ביותר בעבורה יהיה מרק עוף משובח.
הלך האיכר אל הלול, תפס את התרנגולת, שחט אותה והכין מרק עוף משובח.
למרות זאת, לא השתפר מצבה של האשה. הקרובים עמדו סביב מיטתה וניסו לסייע, והבית הוצף באנשים טובים שבאו לעזור. האיכר נאלץ לשחוט את הכבשה כדי להאכיל את כולם.
מספר ימים חלפו, ומצבה של האשה הלך והדרדר, מערכות גופה קרסו והיא הלכה לעולמה.
ערך האיכר לאשתו הלוויה המונית. מאות קרובי משפחה, חברים ושכנים הגיעו להשתתף בהלוויה. כמנהג המקום, ערך הבעל סעודה גדולה לכבודם, ולמנה עיקרית, שחט את פרתו שנותרה לו.

מסקנה:  בפעם הבאה, כאשר אתה שומע על צרתו של אחר, אל תלגלג.
(מתוך אתר ערכים)

סיכום:

כשאנחנו לא עוזרים לאחרים, אנחנו בסוף גם מפסידים.

(במשחקים עזרנו לאחרים – אבל בעצם גם לעצמנו…)

 

נהנתם מהתוכנית? נשמח לתגובה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קבצים מצורפים

פוסטים נוספים

יום ספורט

"כי זה רק ספורט"
יום ספורט יכול לגבש את הסניף עד מאוד!
מכינים תחנות חוויתיות ולחניכים מובטחת הנאה עד הגג!

דילוג לתוכן