שלב א’:
המדריך יפתח בשאלה: למה סופרים את ספירת העומר?
לאחר שהחניכים יענו, המדריך יבקש מכל אחד מהחניכים להגיד משהו שהעולם התקדם בו. (דוגמאות: ממרכבות למכוניות, משוטרים שכיוונו את התנועה לרמזורים וכדו’)
דגשים: אסור לומר את אותו רעיון וכל חניך יכול לומר פעם אחת רעיון.
לאחר שכל החניכים נותנים דוגמאות למשהו שהעולם התקדם בו, המדריך יחזור לשאלה- למה סופרים את ספירת העומר?
המדריך יענה ויסביר שהסיבה לספירת העומר היא ההתכוננות לקראת מתן תורה בחג השבועות. כשעם ישראל יצאו ממצרים, הם היו שקועים ב-49 שערים של טומאה. לכן הספירה היא מ-1 ל-50: בכל יום עלו עוד שלב ונחלצו מעוד רמה של טומאה, עד שהגיעו לטהרה ביום החמישים, וקיבלו את התורה.
שלב ב’:
החניכים יסדרו במעגל ויצטרכו לספור עד 21- כל חניך אומר מספר, מתחילים ב1 ממשיכים ל2 עד שמגיעים ל21, ללא תכנון מראש- מי אומר איזה מספר. במקרה ששני חניכים או יותר אומרים את אותו מספר ביחד, צריך להתחיל את הספירה מחדש.
אפשרות אחרת למשחק- להכין דפים עם מספרים מ1 עד 21, מראש ולפזר על הרצפה, והחניכים יצטרכו לדרוך עליהם לפי הסדר. כמובן- ללא תכנון מראש, ואם שני חניכים נעמדים על אותו מספר, מתחילים את המשחק מההתחלה.
לסיכום:
ספירת העומר זה סמל של התחדשות ועשייה. כל אחד/אחת מאיתנו יכול להתחדש ולעשות ולהיות טוב יותר בכל יום בספירה ובכלל.
שנזכה:)
תגובה אחת
נהניתי מאד מהפעולה:)