ארץ ישראל

מחלקת הדרכה

נושא: אהבת הארץ
סוג פעילות: פעולה
מתאים לגיל: נווה-נחלה (ו-ח)
רמת פעילות: יום חול, עמוקה, קלילה, שבת

המחוייבות שלי לפעול למען הארץ (פעולה לשבטי נווה- נחלה)

פעולה 1- אהבת הארץ וחשיבותה

פעולה 3 – כוחו של הנוער

המחוייבות שלי לפעול למען הארץ (פעולה לשבטי נווה- נחלה)

מטרה

נכיר אנשים שמסרו את נפשם למען יישוב הארץ, ונלמד מהם

עזרים
  • תמונות ומידע (מצורף בנספחים)
  • צופר (מצורף בנספחים)
שלב 1

נכין תמונה ומידע על כל דמות (נספח 3) נחלק את השבט לשניים, נקדיש להם 5 דק לזכור את הפרטים. הקבוצה שתזכור יותר פרטים- מנצחת!

עוד אפשרות:  נגיד עובדה על אחת הדמויות וכל קבוצה תרים את תמונה של הדמות שהיא חושבת שמדובר עליה.

שלב 2

נביא כמה ממתקים ונשאל את החניכים מה הם היו מוכנים לעשות בשביל הממתק (קפיצות, שכיבות שמיכה וכו) ועושים כמו מכירה פומבית, הילד שמציע את המשימה הכי מאתגרת מבצע אותה ומקבל את הממתק.

לאחר מכן מביאים שקית עם אדמה ושואלים מה היו עושים בשביל זה.. כניראה שהתשובות לא יהיו נלהבות:)

נדבר עם החניכים על כך שאנחנו זכינו ואנחנו בארץ ישראל, זה הבית שלנו ולכן קשה לנו להעריך כל רגב באדמה של ארץ ישראל, אבל באמת 2000 שנה אנשים מסרו נפשם והשתוקקו רק לראות את ארץ ישראל. כבר אלפי שנים שיהודים חולמים לחזור לארץ ולהתישב בה, הם היו עושים הכל בשביל רק להריח פירות מהארץ, ועלינו יש את האחריות ליישב אותה! זכינו להיוולד בארץ , וחובתינו לסיים את המשימה שהם חלמו לעשות! על כל אחת ואחת!

אפשר לשאול אותם על סיפורי עליה של סבא וסבתא, וכמה הם רק רצו להגיע לארץ…

שלב 3

הזרם- עושים כמה סבבים רגילים, ואז לוקחים 2 חברה ולוחשים להם בשקט לא להעביר את הזרם. אחרי כמה זמן תשאלו את החניכים למה לדעתם המשחק לא מצליח. הם יבינו שזה בגלל שמישהו לא מעביר , והוא הורס לכולם ומפסיק את השרשרת.

נסביר- ככה אנחנו כלפי ארץ ישראל.  2000 שנה יהודים עושים כל שביכולתם לעלות לארץ, לגאול אותה. עכשיו זה בידיים שלנו! הגיע התור שלנו לתת לארץ ואנחנו לא יכולים להפסיק את הזרם. לכולנו יש אחריות על כל עם ישראל!! אין לנו את הזכות לנתק את השרשרת ולעשות חור!!

שלב 4

מרוץ שליחים (אפשר עם אדמה -מוקצה בשבת- כדי לחוש את הארץ)

שוב, שואלים מה היה קורה אם מישהו היה הולך באמצע?

צופר

מחלקים צופר (נספח):

זהו סיפור על ארבעה אנשים: "כולם" "אף אחד" "כל אחד" ו"מישהו". היתה עבודה חשובה שצריכה היתה להיעשות אבל "אף אחד" לא עשה אותה. "מישהו" כעס על כך, מפני ש"כל אחד" יכול היה לעשות את זה, אבל "אף אחד" לא עשה אותה. אז … "כולם" האשים את "מישהו"בגלל ש"אף אחד" לא עשה  את מה ש"כל אחד" יכול לעשות…

סיום

שאלה לסיכום- איך אני תורם לא"י?

החניכים בטח יענו תשובות כמו: אני תורם בכך שאני גר פה, גר במקומות חשובים להתיישבות, אח שלי בצבא וכו'..

אחרי הסבב נסביר לחניכים שהתרומה הכי גדולה שלנו לא"י היא ההתיישבות.

כשאנחנו גרים במקום מסוים, מטבע האדם אנחנו נקשרים למקום, כל אחד אוהב את הבית שלו, בבית יש איתו את האנשים שהוא אוהב ושאוהבים אותו,

כך אנחנו אוהבים את ארץ ישראל, שהובטחה לאברהם, ועכשיו היא שלנו ואנחנו צריכים לשמור עליה ולאהוב אותה.

כדי שהסבב באמת יזרום מומלץ להביא 2 סוגי חטיפים וכל אחד שעונה תשובה על השאלות יכול לקחת.

 

נהנתם מהתוכנית? נשמח לתגובה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קבצים מצורפים

פוסטים נוספים

חנוכיה

נרות החנוכה של שייקה

סיפור על חייל במלחמת השחרור שבזכות נרות החנוכה שהדליק הצליחו להתקדם בפריצת הדרך לירושלים.

דילוג לתוכן