עזרים:
- דף ועליו כתוב דאבל
- פתקים בשני צבעים (אדומים וירוקים) לפי מספר החניכות
שלב מקדים:
לפני הפעולה הזאת, בסוף הפעולה שלפני, כדאי לתת לחניכים פתק עם הלוגו של מערך "דאבל". לומר להם שהפעולה הבאה תהיה על זה, ושזה ראשי תיבות ויש להם עד הפעולה הבאה לרשום על הפתק שקיבלו מה הראשי תיבות של זה. אם הם יצדקו ויביאו את זה לפעולה הבאה הם יזכו בפרס. אם לא עשיתם – לא נורא. אפשר להתחיל עם זה בפעולה הזאת..
שלב א':
פורסים על הרצפה דף עליו כתוב "דאבל". מסבירים לחניכים שזה ראשי תיבות ומבקשים מהם לנחש מה זה. אחרי שהם מנסים ולא מצליחים, אומרים להם שהמדריך מוכן לגלות להם את המילים אבל בשביל זה הם צריכים לעשות משימות. רק משימה שהם יבצעו בהצלחה – כלומר בלי לריב ובלי לצעוק אחד על השני בכלל, תזכה אותן במילה
רעיונות למשימות:
- 800 קפיצות על רגל אחת (במצטבר מכל חניכי השבט)
- פירמידה אנושית
- טור לפי מידת נעליים ב20 שניות
- לשחק דאבל
- לשיר מורל לסניף
- ללכת לומר לשני שבטים אחרים שאנחנו אוהבים אותם
- לעשות מעגל ולהתהפך בלי לעזוב ידיים (הם צריכים לגלות את השיטה)
כל משימה שהם מצליחים הן מקבלים מילה: דביר אוהבות ביחד להיות.
שלב ב':
מעוררים אותם לחשוב מה הם חושבים שיהיה במערך? מה הנושא של הפעולות?
משחקים דאבל אנושי – חניך אחד עומד באמצע והראשון שמוצאת משהו שמשותף איתה ועם הילדה שעומדת באמצע (לדוגמה: לשנינו יש 7 אחים, לשנינו יש חולצה כחולה, שנינו אוהבים את הקומיקסים "הגיע הזמן" וכן הלאה) אומר את מה שחשב עליו, ואם זה נכון הוא מתחלף עם הילד שבאמצע. זה הזדמנות לראות כמה החניכים מכירים אחד את השני..
שלב ג':
אז איך דביר אוהבות ביחד להיות?
מחלקים לחניכים שני פתקים: ירוק ואדום. מקריאים סיטואציות: אם החניכות מזדהות עם האמירה הן צריכות להרים ירוק ואם לא אז אדום:
איזה כיף לי בסניף! כל הפעולות אנחנו נמצאים בגינה ומשחקים במתקנים
איזה כיף לי בסניף! כל הפעולות אנחנו נמצאים במגרש ומשחקים כדורגל
איזה כיף לי בסניף! כל פעם אני הולך למכולת במקום לפעולה
איזה כיף לי בסניף! במקום לשחק משחקים משעממים אני הולך לצעוק על אנשים ברחוב
איזה כיף לי בסניף! אנחנו כל הפעולות משחקים רק תופסת כי זה המשחק הכי כיף
איזה כיף לי בסניף! המדריך אף פעם לא אומר לנו "עכשיו מסר.."
איזה כיף לי בסניף! אנחנו לא מתפללים ועושים מפקד בשבת, אנחנו ישר עושים פעולה!
איזה כיף לי בסניף! המדריך עושה מה שאנחנו רוצות ולא מה שהיא רוצה.
כמובן שאפשר להוסיף כל מיני סיטואציות שיותר מתאימות לחניכים שלכם…
אחרי שפחות או יותר הבנו שזה לא באמת כיף ככה בסניף, נעלה את השאלה: איך כן יהיה לנו כיף בסניף? פותחים חבילה של החטיף "כפלי" ומשחקים כמו התחברתי – מישהו אומר משהו שכיף לו בסניף ומי שחושב כמוהו יכול להתחבר ולקח את הכיפלי. אם אתם חושבים שלא יעבוד אצלכם בשבט אפשר לעשות סבב בו כל אחד אוכל מהחטיף ואומרת "כיפלי בסניף ש…"