מטרות
החניכים יבינו את חשיבות הגיבוש בשבט ואת חשיבותו של כל חניך וחניך.
שלב א’
נכין 2 פאזלים עם חלקים שווים. נוציא חלק אחד מכל פאזל לפני הפעולה.
נחלק את החניכים לשתי קבוצות, כל קבוצה תקבל פאזל וכל חניך יקבל חלק.
נערוך תחרות בין הקבוצות ונבקש מהחניכים לבנות את הפאזלים בזמן הקצר ביותר.
המדריך יבדוק אם הקבוצה מתנהלת בשיתוף פעולה. חשוב להקפיד על כך שלכל חניך יהיה חלק בפאזל,
שלא ייווצר מצב שהפעולה תיעשה רק ע”י אחד מהקבוצה.
כשאחת מהקבוצות תסיים לבנות יתגלה שחלק אחד מהפאזל חסר.
סיכום ביניים:
נסביר בעקבות המשחק שראינו, שנוסף לשיתוף הפעולה ועבודת הצוות
הנצרכים לסיום ההרכבה המהיר ביותר יש דבר נוסף- כמה כל חניך חשוב.
כלחניך היווה חלק, והיה צריך לשבצו בתוך התמונה הכללית. הפאזל הוא משל לשבט שלנו.
כל חלק מסמל אחד מאתנו, אם חסר חלק אחד, התמונה לא שלמה ויש בה חיסרון.
שלב ב’ – נספר סיפור על אחדות:
מעשה באדם זקן שהיו לו שלושה בנים, ועמד למות.
ורצה לדבר עם שלושת בניו לפני מותו.
קרא לראשון ואמר לו: “לך והבא לי ענף”
על אף שלא הבין הבן את כוונת אביו ,הלך והביא ענף.
ביקש האב מבנו: “שבור אותו”.ושבר אותו בקלות רבה.
“לך והבא שני ענפים” מבקש האב. הולך הבן וממלא את בקשת אביו.
“שבור אותם” והבן שובר אך הוא כבר צריך להפעיל יותר כוח.
“לך והבא שלושה ענפים ונסה לשוברם” מבקש האב בפעם האחרונה,
והבן הולך ומביא שלושה ענפים אך לא מצליח לשוברם.
כך חוזר על עצמו הסיפור גם עם הבן השניוהשלישי.
אומר להם האב:
“דעו לכם, שכשתהיו בנפרד, יצליחו “לשבור” אתכם מהר וללא קושי,אך כשתהיו מאוחדים,
גם הכוחות הכי חזקים לא יצליחו לשבור אתכם.
לסיכום:
נסביר לחניכים את המסר של הסיפור:
כשכל אחד לעצמו ואין אחדות, הקבוצה יכולה להתפרק בקלות רבה ורק כשהקבוצה הולכת יחד יש לה את הכוח לצעוד יחד ולהתפתח לכיוון הנכון ואם יודעים זאת, אז למרות שלפעמים יש קשיים מתגברים עליהם וממשיכים הלאה בתור קבוצה מאוחדת ומגובשת.