חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
רעיונות לפעילויות "ערב"

מחלקת הדרכה

נושא: אחדות וגיבוש
תת נושא: אחדות וגיבושבין אדם לחברוערבי גיבוש
סוג פעילות: ערבפעולהפעילויות לחופש
מתאים לגיל: גלעד-הראל (ג-ה), נווה-נחלה (ו-ח)
רמת פעילות: קלילה

ערב צבעים

 

הקדמה למדריך :

ערב צבעים מזמן פעילות קבוצתית היכולה לתרום לגיבוש השבט ולמראה עליז ואסתטי של המרחב בו מתקיימת הפעילות.

רצוי להכין מראש את הפעילות לערב זה. 

ניתן לאסוף מכל חניך בעוד מועד חולצה ישנה, רצוי בהירה.

חשוב לבקש מהחניכים ערב לפני הפעילות להגיע בלבוש מתאים.

 

 

פעילויות מומלצות:

 

1. אלף בית בצבע שלי

כל חניך מקבל דף שעליו כתובות אותיות האלף בית.

עליו לבחור בצבע האהוב עליו ולרשום ליד כל אות, חפץ או שם עצם המתאים לצבע שבחר.

לדוגמה: לאות א’ ולצבע אדום – אבטיח

לאות ג’ ולצבע כתום – גזר

לאות ה’ ולצבע חום – הר

מנצח מי שרשם את מספר המילים הרב ביותר בדף האלף בית שבידו.

 

2. תפריט בצבעים

החניכים יחולקו לקבוצות בנות 4-5 חברים.

על כל קבוצה לבחור צבע. על הקבוצה להכין תפריט ממאכלים בצבע שבחרה.

התפריט צריך לכלול: מנה ראשונה, מנה שנייה, מנה עיקרית, קינוח ושתייה.

מנצחת הקבוצה שהכינה את התפריט המגוון והטעים ביותר.

אפשר להכין את התפריט כולו או חלקו כארוחת בוקר/ערב שבטית.

 

הצעה נוספת:

הקבוצה תחבר תפריט שיכלול מאכלים לפחות בעשרה צבעים שונים.

 (אסור לחזור על אותו הצבע פעמיים).

 

3. משימות בצבעים

החניכים מתחלקים לקבוצות בנות 5-4 חברים. הקבוצות מתחרות ביניהן במשימות הבאות:

חפצים בצבעים – המדריך מכריז על צבע. הקבוצה הראשונה שתביא חפץ בצבע המתאים זוכה בנקודה. מנצחת הקבוצה שצברה את מירב הנקודות. (ניתן לבקש שני צבעים בו זמנית, או מספר חפצים מאותו צבע).

שירים בצבעים – המדריך מציין צבע, והקבוצה הראשונה שמוצאת שיר בו מצוין הצבע זוכה בנקודה.

חיות בצבעים – המדריך מציין שם של חיה, והקבוצה הראשונה שמציינת את כל הצבעים בגופה של החיה זוכה בנקודה.

פרחים בצבעים – המדריך מכריז על צבע, והקבוצה הראשונה שנוקבת בשם של פרח בצבע שהוכרז זוכה בנקודה.

ערבוב צבעים – המדריך מציין שמות של שני צבעי יסוד. על הקבוצות לציין איזה צבע ייווצר אם נערבב את שני הצבעים זה בזה. צבעי היסוד הם: שחור, צהוב, אדום, כחול, לבן.

 

4. תופסת צבעים קבוצתית

חניך בקבוצה נבחר להיות תופס.

עליו להכריז על צבע. על חברי הקבוצה לגעת בחפץ הצבוע בצבע שהוכרז. הופס יכול לתפוס חניך שעדיין לא נגע בצבע, או חניך שנגע בצבע לא נכון. חניך שנתפס הופך להיות התופס.

 

5. ציור משותף

ניתן לבצע את הפעילות בעזרת לורדים, צבעי פחם, גירים צבעוניים, צבעי מים וצבעי גואש.

החניכים יתחלקו לקבוצות בנות 6-5 חניכים.

כל קבוצה תקבל בריסטול גדול ומספר צבעים כמספר חברי הקבוצה. כל חניך בקבוצה יקבל לידו צבע אחד בלבד. על כל קבוצה לצייר יחד ציור משותף וכל חניך רשאי להשתמש רק בצבע שאותו בחר.

בסיום הפעילות ניתן לתלות את הציורים על קירות החדר.

 

6. טביעות כפות ידיים ורגליים

רצוי לבצע פעילות זו באזור קרוב לברזייה, או להכין מראש קערת מים גדולה וסמרטוטים לניגוב ידיים ורגליים.

על המדריך להכין צלחות חד פעמיות גדולות, ובתוכן צבעי גואש בצבעים שונים מדוללים במים וגיליונות נייר גדולים.

החניכים יניחו את כפות ידיהם או את כפות רגליהם היחפות, בצבע שיבחרו ובעזרתן יציירו ציור קבוצתי משותף.

 

הצעות נוספות לפעילות לגיבוש:

כל חניך יטבע את טביעת כף ידו או רגלו על דף משלו (דפים בגודל A3).

לאחר שהצבע יתייבש יחתום את שמו בתוך הטביעות שיצר.

ניתן לנצל פעילות זו להיכרות ולכתוב בתוך טביעת כף היד:

מה הייתי רוצה לעשות. ובטביעת כף הרגל: לאן הייתי רוצה ללכת בתקופת הקיץ.

ניתן להכין אלבום שבטי הכולל את כל טביעות ידי ורגלי החניכים,

 או תערוכה על קיר חדר הפעילות.

 

7. חולצה קבוצתית

החניכים יחברו סיסמה ויציירו אותה על גבי חולצות ישנות שהביאו מהבית.

ניתן להשתמש בלורדים על בסיס ספירט, צבעי בד, צבעי בטיק בשילוב הדבקת פייטים או נצנצים ועוד.

 

8. סיפור בצבעים

המדריך יקריא למשתתפים את סיפורו של יהונתן גפן: “האיש הירוק”:

 

אם במקרה אני פוגש מישהו שלא מבין אותי או חושב שאני תינוק. אם במקרה אני פוגש מישהו כזה אני תכף מספר לו על האיש הירוק.
היה היה פעם, בעיר ירוקה, גר לו איש אחד, איש ירוק. האיש הירוק גר בבית ירוק עם דלת ירוקה וחלונות ירוקים.
הייתה לו אישה ירוקה ושני ילדים ירוקים ובלילות הוא היה ישן במיטה הירוקה שלו וחולם חלומות ירוקים-ירוקים.
יום אחד קם האיש הירוק בבקר ירוק, נעל נעליים ירוקות, לבש חולצה ירוקה ומכנסיים ירוקים על ראשו חבש כובע ירוק ויצא החוצה.
האיש הירוק נכנס לאוטו הירוק שלו ונסע בכביש הירוק במהירות ירוקה מצד אחד של הכביש ראה האיש ים ירוק ומצד שני המון פרחים ירוקים.
זה היה יום יפה, והאיש הירוק שמח ושר שירים ירוקים ועשן סיגריה ירוקה עם עשן ירוק
ואז ראה האיש הירוק, שעל שפת הכביש עומד איש כחול. האיש הירוק עצר את האוטו
הירוק שלו ושאל את האיש הכחול “הי איש כחול מה אתה עושה פה?”

“אני” אמר האיש הכחול “אני מסיפור אחר..”

 

 

ניתן לשוחח עם החניכים או לאפשר להם לכתוב סיפור על הנקודות הבאות:

איזה מסר מעביר הסיפור?

איך היה העולם נראה אם הכל היה בצבע אחד?

כיצד האיש הירוק והאיש הכחול יכולים להיות חברים?

לחבר סיפור חדש על חברות בין האיש הירוק לאיש בצבע אחר, על פי בחירתו של כל חניך.

 

9. משחק הצבעים

מחלקים את רצפת חלל הפעילות ללוח משבצות (4x4),

מפזרים על גבי הריבועים השונים דפים ואת צבעי היסוד  (רצוי להדביק את הדפים עם נייר דבק).

אם המשחק מתקיים בחצר מרוצפת, ניתן לצבוע את ריבועי הלוח בעזרת גיר צבעוני.

מכינים מראש:

קוביית משחק הכוללת את צבעי היסוד.

לוח מחולק לארבעה חלקים עם חוגה מסתובבת.

המדריך יבחר ארבעה משתתפים: שני המתחרים, וכן חניך אחד שיסובב את החוגה וחניך אחד שיזרוק את הקובייה.

על המתחרים כל אחד בתורו לגעת בצבע שעליו נפלה הקובייה, בעזרת האיבר שנקבע בסיבוב החוגה.

מתחרה שלא הצליח לעמוד במשימה יוצא מהמשחק ובמקומו נבחר מתחרה אחר.

רצוי לחזור על המשחק עד שכל החניכים יקחו בו חלק.

 

 

נהנתם מהתוכנית? נשמח לתגובה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קבצים מצורפים

לפעולה זו לא צורפו קבצים

פוסטים נוספים

דילוג לתוכן