אחדות

אביטל כהנא

נושא: אחדות וגיבוש
סוג פעילות: מערך פעולות
מתאים לגיל: גלעד-הראל (ג-ה)
רמת פעילות: יום חול, עמוקה, שבת

מערך חודש שבט

הקדמה:

עבר חודש ארגון, חנוכה, עשרה בטבת… רגע לפני שנגיע לדבר הבא – חגיגות חודש אדר, יש לנו את חודש שבט. בחודש שבט יש לנו את מסע ט"ו בשבט. אבל חוץ מזה יש לחודש הזה אחלה שם – והוא נמצא באחלה תקופה – מספיק ריקה כדי לעשות איזה מערך איכותי לחניכים, שתשתלב לנו טוב עם מסע ט"ו בשבט שנמצא בשיא של החודש. אז דיברנו על השם של החודש "שבַט" זה כמו "שֵׁבֶט"! – רק בניקוד אחר… כמובן המערך מתאים גם לזמן אחר, אבל בחודש שבט אפשר להלהיב את החניכים עם משחק המילים ולהפוך את חודש שבַט לחודש שֵׁבֶט. אז מה הנושא? הבנה של מה זה שבט, מה הכוחות שלנו, מה המטרה שלנו… המערך הוא של כ7 פעולות, ככה שהוא מתאים בול לתקופה של כחודש…

הערה:

המערך נוסה על שבט דביר – ולכן הרבה פעמים במערך מצוין שהשבט הוא שבט דביר, אך אפשר לשנות ככה שיתאים לשאר השבטים. מה שכן נכון לומר, הוא שרוב המערך מותאם בעיקר לשבטים קטנים. סביבות גלעד – דביר – הראל.

 

מטרות: 
  • החניכים יבינו יותר את המסגרת של השבט בתוך הסניף, ויבינו את המטרה שלה.
  • ניצור שבט חזק ומגובש יותר.

 

סדר הפעולות:

פתיחה – ראש חודש שֵׁבֶט.

שֵׁבֶט – מה המטרה?

"לכל שֵׁבֶט יש שם…"

להיות חלק ממשהו גדול!- פעילות העמקת הנושא במסע ט"ו בשבט!

שֵׁבֶט – חניכה ועוד חניכה ועוד אחת

אפקט השֵׁבֶט

סיכום – ערב שֵׁבֶט

נהנתם מהתוכנית? נשמח לתגובה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קבצים מצורפים

פוסטים נוספים

סדר ט"ו בשבט ישראלי

סדר ט"ו בשבט לשבט או לסניף.
קטעים, סיפורים ושירים מתאימים.
רק לא לשכוח להביא פירות ארץ ישראל…

סיפור קטוע

תיאור המשחק: המדריך מספר סיפור ועוצר באמצע חלק מהמשפטים, המשתתף הראשון שמכריז מילה המתאימה למשפט והמתחילה באות המתאימה – זוכה בנקודה.

הורים מפעילים

ההורים של החניכים שלכם מעניינים הרבה יותר ממה שאתם חושבים.
איזה פעילות הורה יכול להעביר או מה עושים בערב אבות ובנים/ אמהות ובנות?

דילוג לתוכן