חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תפארת שמיאן

נושא: בין אדם לחברו
תת נושא: בין אדם לחברוכבוד הזולתשמירת הלשון
סוג פעילות: פעולה
מתאים לגיל: גלעד-הראל (ג-ה)
רמת פעילות: יום חול, קלילה, שבת

יש תועלת?! (פעולה)

מטרת הפעולה:

להדגיש את חומרת לשון הרע ולהראות שיש דיבורים לתועלת ולשון הרע מוחלט.

שלב א':

מניחים פתקים על הרצפה:

  • לספר שראית שא' קיבל 40 במבחן.
  • לספר שראית שב' החליקה אתמול.
  • לספר לחבר שלך שמישהו מתכנן לגנוב ממנו.
  • הרופא מספר על החולה שיש לו בעיה ולכן הוא לא יקבל רישיון נהיגה.
  • לספר למנהלת שראית עובד בבית הספר שהורס את הממטרות.
  • לספר למישהו ששונא את חבר שלך שראית אותו מעתיק במבחן.

אומרים לחניכים לסדר את המשפטים בשני טורים לפי דיבורים שהם לתועלת ולדיבורים שלא, ושיסבירו למה.

שלב ב':

נותנים לכל חניך דף שהוא צריך לקפל ולקווצץ', ואח"כ לבקש מהם להחזיר את הדף למצב המקורי שלו.

כמובן שהם לא יצליחו.

שלב ג':

לצייר על דף איש שהולך ביער ומדבר (בלה בלה בלה) ומסביבו על העצים הרבה תוכים שחוזרים אחריו ולהציג לחניכים.

צ'ופר

לשון הרע? לא מדבר אלי!

לסיכום:

כמו שראינו בהתחלה, יש דיבורים שהם לתועלת וחובה לומר אותם, ויש דיבורים שהם לשון הרע וחל איסור חמור לומר אותם. עלינו לדעת להבחין טוב טוב בין שני הסוגים.

עם הדף-כמו עם לשון הרע, אם דיברת- קשה מאוד להחזיר למצב הקודם.

התמונה-עלינו לחשוב פעמיים לפני שאנחנו מוציאים דיבורים מפינו.

נהנתם מהתוכנית? נשמח לתגובה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קבצים מצורפים

לפעולה זו לא צורפו קבצים

פוסטים נוספים

חרם חברתי

קטע עוסק באחדות.
ההשפעה של חרם חברתי על חייו של ילד

דילוג לתוכן