חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מוריה הדר, סניף יד בנימין

נושא: אלול ועשרת ימי תשובה
סוג פעילות: זוםמשחקסיפור או משלפעולהצ'ופרקטעים יפים
מתאים לגיל: גלעד-הראל (ג-ה)
רמת פעילות: יום חול, קלילה, שבת

קרוב אליך (פעולה)

מטרות
  • החניכים יחוו את החשיבות של תשומת הלב לפרטים הקטנים שמסביבנו ובפרט למצוות הפזורות מסביבנו.
  • החניכים יראו שיש באפשרותם להחליט ולשנות את המהלכים בחיים. (ובנושא שלנו- לחזור בתשובה)
עזרים:
  • חבל יחסית ארוך
  • פתקים עם מספרים עד 21.

 

 

 

שלב א'

משחק המספרים:

המדריכים ייצרו מהחבל מעגל- ובתוכו יסדרו את כל המספרים.

החניכים יעמדו מסביב למעגל ויצטרכו  לדרוך על כל המספרים לפי הסדר תוך דקה.

הגבלות:

מותר שיהיה רק חניך אחד במעגל בכל פעם.

אסור שחניך אחד ידרוך ברצף על שני מספרים או יותר.

 

אם מעבירים פעולה זו בזום, ניתן לפתוח לכולם את המיקרופון והמשימה תהיה להגיד את המספרים לפי הסדר.

 

שלב ב'

המדריך יספר את הסיפור על יונתן מחפש מצוות.

או את הסיפור על גיל:

 

בבוקר אחד גיל / שהוא ממש ילד רגיל

שמע בסניף פעולה / על תורה, עשיה, הגשמה

גיל לא היסס, ומיד- / החליט להפוך לנחמד!

את עולמו לשנות ומהר, /כי כך המדריך אומר!

הוא ארז בזריזות תיק / והחליט להפוך לצדיק

אל תיקו יאסוף לו מצוות / נאות, חסודות וטובות.

את העולם הזה יתקן / במהירות ובעזרת ה'

עם תרמיל, וביד יש לו פרח / יצא את הרע לנצח!

לא עברו שתי דקות וחיש / הנה זקנה חוצה את הכביש

גיל בשמחה, ובלי לחשוב / העביר את הזקנה את הרחוב

אבל היא התחילה לצעוק / שיעזוב אותה תינוק!

היא בכלל צריכה / להישאר בזו המדרכה!

גיל שלנו לא התייאש / הוא המשיך לתור ולחפש

מה עוד אפשר לעשות / כדי לזכות במצוות???

לפתע, בצד הפינה / הוא ראה ילדה קטנה

הילדה בוכה ומייללת / על ידה כלבה משתוללת

גילי הוא ילד אמיץ / הוא תפס את הכלבה והרביץ

הכלבה התחילה לברוח / והילדה רק המשיכה לצרוח

שיעזוב את כלבתה במנוחה / לפני שתתן עוד צרחה!!

וגילי הסתלק במהירות / לחפש לו מצוות אחרות..

את אימו הוא הלך לחפש / הוא יעזור לה לכבס

אמא בדלת עומדת / ועל גילי היא פוקדת

"גילי מהר ורוץ / למכולת ברחוב החלוץ

והבא משם בבקשה / שני לבן וגבינה

גילי הקטן מתעצבן! / מצוות מי לו ייתן?!

הוא צועק לאמא- "נמאס!" / ויוצא מן הבית נכעס

בדרכו הוא מגיע  לחוף / ושם אחרי מצוות הוא ירדוף.

יד קטנה אותו לפתע תופסת / ואחותו הקטנה מבקשת

"גיל, תעשה לי טובה / ותקנה לי גלידה קרה"

גיל עכשיו כבר רותח! / על אחותו הקטנה הוא צורח

שתפסיק להפריע עכשיו / הוא עסוק באיסוף מצוות!

גילי סופסוף מתיישב / מהרהר, מסתכל וחושב

ולפתע שומע בצד / קול מוכר ונחמד

הוא מסיט את עיניו לשמאלו / זו אחותו שבוכה למולו

ואז הוא מבין פתאום / את מה שקרה לו היום

כי מצוות והרבה חסדים / מסביבנו פזורים המונים…

לא צריך לחפש שוב ושוב / מעשים של גיבור וחשוב

מספיק רק לפתוח עיניים / וכבר מתמלאות הידיים

ורק שיהיה לנו זמן / להספיק לעשות את כולן!!

 

 

 

שלב ג'

החניכים ישחקו ציפ בוים / שיפ (להסבר המשחק לחצו כאן)

 

 

 

צ'ופר

המדריכים יקריאו את הקטע הבא:

ערב אחד, כשהלך רבי ישראל מסלנט ברחובות החשוכים של עירו, ראה אור דולק בבית. בהביטו, ראה סנדלר יהודי העובד אל תוך הליל כששאל אותו, מדוע הוא עובד כל כך מאוחר ענה האיש: "כל עוד הנר דולק, אפשר לתקן". רבי ישראל מיהר לספר לתלמידיו את שחווה. "מבינים אתם!" אמר, "כל עוד הנר דולק – אפשר לתקן".

 

 

 

 לסיכום

במהלך הפעולה ראינו מספר מקרים בהם היה צריך לשים לב לדברים שמסביבנו..

במשחק המספרים החניכים היו צריכים לשים לב מה המספרים שיש לידם כדי שלא יפספסו אותם במשך הזמן הקצוב.

בסיפור גיל הוא היה צריך לשים לב שהמצוות נמצאות כמעט אצלו, ואין לו צורך לחפש רחוק..

גם אנחנו צריכים לשים לב לדברים שמסביבנו, גם מסביבנו יש מצוות לרוב, לא צריך לחפש רחוק..

בכל רגע נתון אנחנו יכולים להחליט לשנות כיוון ("לחשב מסלול מחדש") כמו במשחק ציפ בוים- שכל חניך שהגיע תורו היה יכול להחליט לאן להוביל את המשחק.

"כל עוד הנר דולק אפשר לתקן"- הסנדלר המשיך לתקן את הנעלים כל עוד הנר דולק וכך אנו צריכים לתקן בחיינו את המעשי שלנו ע"מ שנגיע לעולם הבא מתוקנים..

 

נהנתם מהתוכנית? נשמח לתגובה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קבצים מצורפים

לפעולה זו לא צורפו קבצים

פוסטים נוספים

רעיונות לפעילויות "ערב"

ערב קורנפלקס

ערב גיבוש עם קורנפלקס.
גם חוויתי וגם מעביר מסר עמוק-
למי ולמה אנחנו משתעבדים?

דילוג לתוכן