חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
כריכה חוברת חודש ארגון פג בנות

מחלקת הדרכה

נושא: ארץ ישראל
תת נושא: ארץ ישראלגלות וגאולה
סוג פעילות: פעולה
מתאים לגיל: נווה-נחלה (ו-ח)
רמת פעילות: עמוקה, קלילה, שבת

עין בעין יראו

פעולה קודמת- קמעא קמעא

פעולת ביסוס

פעולה הבאה

 

מבוא למדריכה:

הבנו שאנחנו בתוך תהליך של גאולה, אך האם אנחנו מרגישות את זה? השבוע נרצה ללמוד לפתח עיניים שרואות את הגאולה ביום יום, למרות ההסתר הקיים. להיות אנשים שמסתכלים על המציאות ורואים את התקדמות הגאולה – בבנייה, באוכל, בשפע החומרי, בריבוי תורה וישיבות, בחזרה בתשובה, בצבא ובממשלה ובכל דבר אחר. כדי לראות הגאולה צריך ללמוד את הסימנים שנתן לנו הקב”ה.

אביזרים:
  • פתקים שעליהם כתוב הקטע “אלה החיים שלנו” (נספח 1 בקבצים המצורפים בצד העמוד)
  • לוחות בינגו (נספח 2 בקבצים המצורפים בצד העמוד)
  • תמונות או פסוקים
  • קטע – נספח 3 בקבצים המצורפים בצד העמוד
שלב א: סימנים של גאולה
  • אופציה אחת: נשחק עם הבנות “חוקיות” –

בוחרים חניכה שתצא החוצה. מטרתה לגלות את החוקיות שהקבוצה המציאה בעזרת שאלות. החניכות יענו על פי החוקיות. דוגמה: החוקיות היא הבת שיושבת מימיני. החניכה שיצאה שואלת את אחת החניכות: “יש לך סוודר?” והוא עונה תשובה המתאימה לזו שמימינה, וכן הלאה. כך תנסה המתנדבת לגלות את החוקיות.
לתשומת לב: חשוב שהחוקיות תהיה הגיונית, כך שהחניכה תוכל לגלות אותה.

  • אופציה שנייה: נשחק “קומקום” –

מוציאים חניכה אחת החוצה. כל השאר יושבות במעגל (לא חובה) ובוחרים פועל, למשל: הל”ך. במקום השורש הל”ך הן אומרות את השורש של קומקום, והחניכה שיצאה נכנסת וצריכה לזהות את הפועל בעזרת משפטים שהחניכות אומרות, למשל:  “אתמול התקמקמתי לסניף”, “מחר אני אתקמקם לסבתא שלי” וכו’…

נשאל את הבנות שיצאו החוצה: מה עזר להן להצליח?
שני המשחקים האלה דורשים מהבנות לשים לב, להיות מדויקות, להיות קשובות לסימנים ולרמזים. בפעולה הזו נרצה ללמד את עצמנו לפתח הקשבה ותשומת לב לסימני הגאולה. להרגיש שאנחנו ממש בהתקדמות!

שלב ב: האם אנחנו רואות את הסימנים? מאיזה כיוון אנחנו בוחרות להסתכל על העולם?

נחלק לכל בת פתק מתוך הקטע: “אלה החיים שלנו, עם ישראל” (נספח מס’ 1).

בעצם כל אחת מקבלת משפט מתוך קטע, ונקרא אותו יחד ברצף בזו אחר זו.

הקטע מציף את הייאוש מהעם ומהארץ בדור הזה. נראה שהכול אבוד ואנחנו פשוט מתרחקים מהיעד…

הסוף שלו הוא – “אלה החיים שלנו אבל אפשר להפוך אותם יחד.”
ואז נבקש מהבנות לקרוא את הקטע מהסוף להתחלה- מי שהיה לה את המשפט האחרון- מתחילה לקרוא וכן הלאה עד ההתחלה… נגלה איך כל המשמעות של הקטע משתנה והופכת למשמעות אופטימית.

נסיים לקרוא את הקטע עם הבנות, ונשאל אותן מה הן חשבו על הקטע בהתחלה. זה מייאש להסתכל על המציאות ככה. ומדהים כמה כוח יש לנו בשינוי תפיסת מבט. כל הפרשנות של המציאות משתנה.
נשאל אותן: איך זה קשור לפעולה הקודמת? גם אז דיברנו על ההסתרה שבמציאות…

נכון, יש קשיים ולא הכול ברור ובהיר, אבל השאלה היא מאיזה צד בוחרים לחיות ולראות את החיים.

 

שלב ג: מה הם הסימנים לגאולה

כעת, נרצה ללמוד- איך מזהים שאנו בגאולה? נכין לוחות בינגו, כשבכל לוח יהיו תשע נבואות נחמה. נקריא לבנות עובדות מחקריות מהשנים האחרונות, והן יצטרכו לזהות את הנבואה התואמת. (נספח מס’ 2).

 

  • בונוס: אפשר להוסיף כאן את הקטע של מארק טווין, המתאר איך הוא מטייל בארץ ורואה אותה שוממה (נספח מס’ 3). נדבר על התהליך שקרה וקורה לנו במאה השנים האחרונות – אי אפשר שלא לראות ממש בחוש שאנחנו בגאולה!
  • אפשר לבקש מהבנות להיזכר – האם שמעו מסבא או מסבתא ביטויים של התרגשות מיוחדת מהמדינה, דווקא משום שבאו מן הגלות?

 

סיכום:

נפגשנו עם העובדה שהקב”ה שולח לנו סימנים שנבואות הנחמה מתגשמות. האם אנחנו מסתכלות עליהם? האם אנחנו בוחרות להסתכל נכון? איזה מדהים להסתכל כך על המציאות, ולהרגיש את אהבת ה’ אלינו ואת העובדה שהוא גואל אותנו ממש בימים אלה!!
למדנו להכיר את הסימנים, כדי שנוכל בקלות יותר לזהות אותם. יהי רצון שנזכה בעזרת ה’ לראות עין בעין בשוב ה’ ציון.

נהנתם מהתוכנית? נשמח לתגובה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קבצים מצורפים

לפעולה זו לא צורפו קבצים

פוסטים נוספים

דילוג לתוכן