חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מחלקת הדרכה

נושא: אחדות וגיבוש
סוג פעילות: ערבפעולה
מתאים לגיל: גלעד-הראל (ג-ה), נווה-נחלה (ו-ח)
רמת פעילות: יום חול, קלילה

ערב משחקי הכרות – לשבט חדש

 

הוראות כלליות

– בתחילת הפעילות, כדאי לחלק לחניכים – מדבקות וטושים.

כל ילד ירשום על המדבקה את שמו, יאייר (אם ירצה) ויצמיד אותה לבגדו.

מדבקות אלו יעזרו להם ולנו לזכור את שמותיהם.

– יש לבחור במשחקים דינאמיים הדורשים השתתפות פעילה מצד הילדים,

ולנסות לשתף את כלל הילדים במשחקים השונים.

– במשחקי ההיכרות הדורשים ישיבה, כדאי לשבת במעגל (על הרצפה או על כיסאות).

כמו כן, במשחקים בהם יש שיחות, בקבוצות קטנות או בזוגות,

כדאי לדאוג שהן תערכנה בין חניכים שאינם מכירים זה את זה.

– על כל מדריך לבחור את המשחקים המתאימים לשכבת הגיל אותה הוא מדריך.

 

המשחקים:
  • “זיפ- זאפ”-

הילדים יושבים במעגל והמדריך עומד במרכז.

כאשר המדריך מצביע על ילד ואומר זיפ, הילד אומר לו את שם החבר היושב לימינו.

כאשר המדריך אומר זאפ, הילד אומר לו את שם החבר היושב לשמאלו,

וכאשר הוא אומר לו זיפ- זאפ, הוא אומר את שמו. ילד שטעה יוצא מן המעגל.

  • “קרוסלה”- 

המדריך יסדר את הילדים בשני מעגלים הפונים אחד אל השני.

המדריך יקבע נושא שיחה

(ספר אהוב, פאדיחה, מה הייתי לוקח איתי לאי בודד, מאורע משעשע שקרה לי,

תחביב, תכונה משותפת וכו’) עליו יצטרכו לדבר הילד במעגל הפנימי והחיצוני.

לאחר הזמן המוקצב (כשתי דק’), ייתן המדריך אות והמעגל החיצוני יזוז כסא אחד ימינה,

כך שייווצרו זוגות חדשים והסבב יתחיל מחדש, בנושא אחר.

  • “משחק הנייר”-

המשתתפים יושבים במעגל.

משתתף אחד עומד במרכז ומחזיק בידו דף נייר.

הוא קורא בשם אחד המשתתפים האחרים ושומט מידו את הנייר.

זה שקראו בשמו צריך להספיק לתפוס את הנייר לפני שהגיע לרצפת החדר.

  • “אבדות ומציאות”

המדריך יזרוק לחלל האוויר אמירה אחת הקשורה לילדי הקבוצה,

כגון: שני ילדים שלהם שני חורים באוזן, שלושה ילדים שהם האחים הקטנים בבית,

ילד שהוא דובר שפה זרה וכו’….

על הילדים להסתובב בחדר ולמצוא ילדים שמתאימים לקריטריונים שאמר המדריך.

ילד שמצא יצעק “מצאתי”. על המדריך לבדוק את תשובתו.

  • “אמת או חובה”-

יושבים במעגל כשבאמצע בקבוק ובתוכו פתקים ובהם שאלות היכרות,

לדוגמא: מאכל אהוב, מקצוע לימוד שנוא, מס’ אחים וכדומה.

ילד מסובב את הבקבוק ומי שפי הבקבוק מצביע עליו צריך להוציא פתק,

לענות עליו ולהמשיך לסובב את הבקבוק.

[אם המדריך בחר במשחק זה עליו לדאוג להכינו מבעוד מועד].

  • “חפץ”-

מחלקים את הילדים לשתיים- שלוש קבוצות.

כל קבוצה עומדת בטור מול הלוח/ קיר.

על הקבוצה להעביר את החפץ במהירות מאחד לשני וכשהחפץ מגיע לילד האחרון בקבוצה,

עליו לרוץ ללוח ולכתוב את שמו של העומד לפניו על הלוח

(אם אין לוח ניתן להדביק, עם סלוטייפ, דף נייר על הקיר).

לאחר שסיים לכתוב את השם,

הוא רץ לתחילת הטור ומתחיל להעביר את החפץ לאחרון בטור וכך הלאה… .

מנצחת הקבוצה שכל ילדיה סיימו לכתוב על הלוח.

  • “קווי דמיון”-

כל הילדים יושבים במעגל.

במרכז עומד ילד ואומר משפט על עצמו בנושא כלשהו.

כל הילדים שהמשפט נכון לגביהם צריכים להתחלף ביניהם במקומות.

המטרה של הילד העומד במרכז היא לנצל את הזמן כדי להתיישב.

הילד שנשאר במרכז צריך לומר את המשפט הבא, וכן הלאה.

  • “מגדלים וערימות”-

כל הילדים יושבים במעגל על כיסאות.

המדריך מקריא משפטים (יש לי שני אחים, אכלתי היום שניצל לצהריים וכו’).

כל מי שהמשפטים נכונים לגביו זז כיסא אחד ימינה.

  • “פתקים מתפוצצים”

כל ילד מקבל פתק ובלון – על הפתק רושם את שמו,

מכניס לבלון מנפח וקושר.

כעת מתחילה תחרות שבה כל אחד צריך להגן על בלונו,

ולהשיג כמה שיותר שמות של אחרים על ידי פיצוץ בלוניהם.

סופרים את השמות של המנצח – ואז עליו לחלק את השמות לבעליהם.

נהנתם מהתוכנית? נשמח לתגובה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קבצים מצורפים

לפעולה זו לא צורפו קבצים

פוסטים נוספים

חנוכיה

אור הנר

פירוש של ד"ר יפה בנימיני לקטע של הרב קוק- "צריך שכל אדם ידע ויבין.."

מדורה כשרה

לפני שמתחילים את כל ההכנות והחגיגות, חשוב לזכור כמה דברים..

דילוג לתוכן